Friday, April 11, 2008

Senteo = Nytt, Kul, Fantastiskt!

Med hjälp av Senteo mentometerknappar får alla barnen i klassen möjlighet att svara på mina frågorna på en och samma gång. Dett engagerar och skapar ett stort intresse hos eleverna.
Redan efter vår första lilla testlektion med Senteoapparaterna märkte jag att detta är fantastiskt bra. De engagerar barnen på ett positivt sätt samt det ger oss lärare en väldigt bra koll på vilka moment som vi måste jobba vidare med. Det är bara fantasin som kommer stoppa användningsområdet för dessa nya apparater. Ny Teknik och Bergaviksskola går verkligen hand i hand! Kul! tycker jag i alla fall...


















2 comments:

Anonymous said...

Tack alla kära vänner i 3A, elever och lärare. Jag fick en fantastiskt fin födelsedag ihop med familjen.
Roligt att Ni tänkte på mig
/micke e

Anonymous said...

Senteo.....verkar kul och spännande tycker jag oxå. Kanske kan vi få ett demo och test på nästa föräldramöte.
/micke e